Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīkls

Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīkls

  • 28. februāris, 2025. gads
  • 0 comments

Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) ir lielākais klientu apkalpošanas tīkls Latvijā, ko 2015. gadā Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar pašvaldībām un Latvijas Pašvaldību savienību sāka attīstīt. Šobrīd 35 pašvaldībās darbojas 216 VPVKAC, no tiem – 66 VPVKAC atvērti bibliotēkās (skat. VPVKAC adrešu saraksts un kontaktinformācija).

VPVKAC ir vietas, kur iedzīvotāji var pieteikt populārākos valsts un pašvaldību pakalpojumus vienuviet. Galvenais VPVKAC uzdevums ir sniegt atbalstu mazāk digitāli prasmīgiem iedzīvotājiem, tādējādi mazinot digitālo atstumtību.

VPVKAC tīklā var patstāvīgi vai ar darbinieka palīdzību elektroniskā veidā pieteikt būtiskākos valsts un pašvaldību pakalpojumus, gūt atbalstu eParaksta un oficiālās e-adreses izmantošanā, kā arī saņemt citas konsultācijas. VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei.  Iedzīvotājiem nav jāmēro ceļš uz attiecīgās iestādes filiāli, kas citreiz nav nemaz tik tuvu un aizņem daudz laika. VARAM sadarbībā ar pašvaldībām turpina pilnveidot valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas sistēmu, lai iedzīvotāji valsts pakalpojumus attālināti varētu saņemt tikpat ērti kā klātienē.

Informatīvs buklets

Iepazīsties ar VPVKAC pieredzes stāstiem ŠEIT!

Digitālās tehnoloģijas/specializācija:
Digitālās prasmes
Digitālo prasmju līmenis:
Pamata
Vidējs
Ģeogrāfiskais tvērums - valsts:
Latvija
Iniciatīvas veids:
Nacionālā iniciatīva