Co:RE Izglītības rīku komplekts

Co:RE Izglītības rīku komplekts

  • 21. jūnijs, 2023. gads
  • 0 comments
Resursi

Bērni un jaunieši arvien vairāk laika pavada tiešsaistē, lai uzzinātu jaunas lietas, socializētos, uzturētu kontaktus ar vienaudžiem un ģimeni, spēlētu videospēles vai izpaustos. Izpratne par bērnu digitālo dzīvi ir ļoti svarīga, taču ne vienmēr ir viegli būt labi informētam vai sekot līdzi aktualitātēm.

Izglītības rīku komplekta galvenie mērķis ir apkopot atjauninātus, uz pierādījumiem balstītus un praktiskus resursus izglītībā ieinteresētajām personām un palīdzēt pedagogiem labāk izprast, izmantot un atrast “labus” pētījumus par bērnu iesaistīšanos digitālajā vidē.

Galvenās mērķa grupas: 

  • Skolotāji un skolas darbinieki.
  • Neformālās vai neformālās izglītības nozaru praktiķi un profesionāļi, kurus interesē bērnu un digitālo tehnoloģiju tēma (piemēram, Drošāka interneta centri, pilsoniskās sabiedrības organizācijas, jaunatnes darbinieki u.c.).
  • Politikas veidotāji un viņu padomdevēji, kurus interesē bērnu un digitālo tehnoloģiju tēma (piem., Izglītības, mediju, jaunatnes ministrijas u.c.).

Izglītības rīku komplekta struktūra

Iepazīšanās ar pētījumiem

Šajā sadaļā ir sniegts ātrs pārskats par galvenajiem pētījumiem par bērniem un digitālajām tehnoloģijām. Šī daļa ir sadalīta četrās apakšsadaļās, kurās apkopoti jaunākie pētījumi par:

  • Tiešsaistes riski bērniem
  • Jauniešu digitālās prasmes
  • Kiberhuligānisms, digitālās tehnoloģijas un pusaudžu labklājība
  • Bērnu dati un privātums digitālajā laikmetā
  • Digitālās tehnoloģijas un pusaudžu labklājība

Šīs tēmas tika atlasītas, pamatojoties uz informāciju, kas saņemta no CO:RE ieinteresētajām personām, tostarp skolotājiem, SIC pārstāvjiem, politikas veidotājiem un pašiem bērniem konsultāciju un koprades sesiju laikā.

Pētījumu izmantošana izglītībā

Šajā sadaļā ir aplūkots, kāpēc izglītībā ieinteresētajām pusēm ir svarīgi izmantot pētījumus savā ikdienas darbā, un tā sniedz pedagogiem un praktiķiem praktiskas idejas, kā padarīt viņu darbu efektīvāku, izmantojot atbilstošus pētījumus. Dažas idejas ietver pētījumu izmantošanu, lai informētu par izpratnes veidošanas kampaņām, pieteiktos finansējumam (piemēram, konsultējoties ar jaunākajiem pētījumiem, rakstot projekta priekšlikumu) vai informējot par izglītības rīku un materiālu izstrādi.

Atjaunināšana

Trešajā un pēdējā rīku komplekta sadaļā ir informācija un padomi par to, kur atrast jaunākos, kvalitatīvos pētījumus bērnu un digitālo tehnoloģiju jomā. Tajā ir iekļauti arī labas kvalitātes resursi (piemēram, uzticamas vietnes, emuāru raksti, ziņojumi utt.), kas paredzēti skolotājiem, praktiķiem un politikas veidotājiem, kurus ieteikušas mūsu pašu ieinteresētās personas. Izmantojot šos ieteikumus, mēs vēlamies nodrošināt, lai izglītības rīku komplekts sniegtu arī praktiskus resursus par bērniem un tiešsaistes plašsaziņas līdzekļiem, kas attiecas uz mūsu mērķa grupām.

Informācija tiešsaistē:
Mērķa auditorija:
Digitālās prasmes izglītībā.
Mērķa grupa:
Skolotāji; pasniedzēji
Digitālās tehnoloģijas/specializācija:
Digitālās prasmes
Digitālo prasmju līmenis:
Pamata
Vidējs
Ģeogrāfiskais tvērums - valsts:
Eiropas savienība
Mācību specializācijas virziens:
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
Valoda:
Angļu
Iniciatīvas veids:
ES institucionālā iniciatīva
Metodoloģija:

Nav saistīts ar Eiropas digitālo kompetenču ietvaru DigComp vai e-Kompetenču ietvaru.

Mācību resursu veids:
Citi mācību materiāli