Valsts izglītības pakts Spānijā
Valsts izglītības pakts Spānijā

2024. gada novembrī Spānijā tika pieņemts jauns Valsts izglītības pakts. Ar to paredzēts risināt vairākas Spānijas izglītības sistēmas izaicinājumus, tai skaitā priekšlaicīgas mācību pārtraukšanu un nepieteikamu iesaisti pieaugušo apmācībā vai mūžizglītības pasākumos.
Saskaņā Izglītības ministrijas 2024. gada datiem priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas rādītājs Spānijā bija 13,6%, kas gandrīz par 5% pārsniedz ES vidējo rādītāju. Tas jo īpaši ir redzams attiecībā uz jauniešiem no nelabvēlīgā situācijā esošām ģimenēm, kur priekšlaicīgi pamet izglītību 26% salīdzinājumā ar 5% vidēji mājsaimniecībās visā Spānijā. Šie dati parāda nevienlīdzības slāņus un to, kā tie izpaužas darba pasaulē.
Lai gan vidējais jauniešu bezdarba līmenis Eiropas Savienības valstīs ir 14%, Spānijā šis rādītājs pārsniedz 22%. Spānijas studenti uzrāda sliktākus rezultātus, nekā tika gaidīts PISA rezultātos (lasīšanas izpratne un matemātika), un pēdējā desmitgadē ir panākti tikai daži uzlabojumi.
Kāpēc tā ir laba prakse?
Valsts izglītības pakts ir piemērots konkrētu rezultātu sasniegšanai. Iniciatīvas ietvaros jau ir izdevies iesaistīt dažādas privātās un publiskās organizācijas, MVU un sociālos partnerus. Tā mērķis ir mazināt plaisu, ko rada nepietiekami ieguldījumi izglītībā sistēmā (Spānija izglītībā no gada budžeta iegulda aptuveni 4,6% salīdzinājumā ar ES vidējo rādītāju 5%).
Valsts izglītības pakts paredz nodrošināt pieejamību un atbilstību, koncentrēties uz priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskiem, lauku apvidiem un vecākiem ar ierobežotiem finanšu resursiem.
Mērķa auditorija:
Digitālās prasmes IKT profesionāļiem un digitālajiem ekspertiem.
Digitālās prasmes izglītībā.
Digitālās prasmes visiem
Digitālās tehnoloģijas/specializācija:
Digitālo prasmju līmenis:
Vidējs
Augsts
Eksperta